Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1506679
Hej,
Jag tänkte slänga på en dragkrok på min XC90 D5 AWD 2008, spanar lite på en Auto-hak avtagbar (vertikalt fäste). Är det någon som vet om själva fästet syns understötdämparen när kroken inte är monterad? Den borde ju inte sticka ner allt för långt kan man tycka.

Har försökt hitta bilder på just den, men var inte så lätt. Hittade en på en horisontellt avtagbar krok, och där syntes ju fästet väldigt väl såklart. Jag vet att orignal-kroken så har de ju en täckkåpa man sätter på. Det är jag inte så sugen på, och heller inte priset på en sådan krok.

Sedan ang. elsaten, så för några månader sedan när jag monterade på min gamla S60 2001, en billig fast krok så köpte jag Volvos elsats som nästan var lika dyr som kroken från märket Steinhof.
Det var ju smidigt att bara plugga in i befintlig kontakt.

Gäller detsamma på en XC90 med färdig kontakt för elsatsen? Programmering osv är väl inget som kan behövas, jag har inga backsensor eller något sådant på bilen.

Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tråd flyttad

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]