- lör 28 maj 2022, 20:33
#1500637
Då ska vi se, köpt ett ”projekt ” för jag behövde bil med drag…
Bilen går inte på 1an’s cylinder, tänkte det vanliga: tändspole eller stift, så lätt var det inte…
Vid runt 3000 varv går den dock på alla.
Skiftat om stift, spolar och insprutare problemet kvarstår, ingen reaktion om man drar ut kontakterna i spridaren eller tändspolen.
Kollat tändningen och där är gnista på 1an så troligen inte kabelbrott.
Kompmätt och där är runt 11,5kg i både 1an o 2an.
Kamremen sitter rätt enl markeringar både fram och bak.
Bränsletryck runt 3,5kg.
Bytt vvt-ventilen då den la felkod.
Det är den ända felkod som skulle kunna påverka motorn, använt biltemas ”diagnosverktyg”
Fler tips?
Bilen går inte på 1an’s cylinder, tänkte det vanliga: tändspole eller stift, så lätt var det inte…
Vid runt 3000 varv går den dock på alla.
Skiftat om stift, spolar och insprutare problemet kvarstår, ingen reaktion om man drar ut kontakterna i spridaren eller tändspolen.
Kollat tändningen och där är gnista på 1an så troligen inte kabelbrott.
Kompmätt och där är runt 11,5kg i både 1an o 2an.
Kamremen sitter rätt enl markeringar både fram och bak.
Bränsletryck runt 3,5kg.
Bytt vvt-ventilen då den la felkod.
Det är den ända felkod som skulle kunna påverka motorn, använt biltemas ”diagnosverktyg”
Fler tips?