Nollning kamrem V 70 2003
Postat: ons 18 maj 2022, 09:51
Har frågor till er på detta Volvo forum.
har för avsikt att byta kamrem V pump mm. Detta är utfört en gång tidigare, då på en verkstad i Solna.
Har märkningen på kamdrev synkade tycker jag, men vevaxeln ligger några grader efter? Har kört så i 12 000 mil och 12 år Bilen går bra men har lite sotiga stift (men det kan ju bero på att annat)
Visar bilder på Nollningen.
Bild 3 är ju kamdreven (jag har målat på vit Tipex för att det skall synas bättre)![Bild]()
Bild 2 är vevakel med remskiva![Bild]()
Bild 1 är markering på motorblock![Bild]()
Hur gör jag skall jag vrida vevaxeln "rätt"? Eller skall jag fortsätta med det som var?
har för avsikt att byta kamrem V pump mm. Detta är utfört en gång tidigare, då på en verkstad i Solna.
Har märkningen på kamdrev synkade tycker jag, men vevaxeln ligger några grader efter? Har kört så i 12 000 mil och 12 år Bilen går bra men har lite sotiga stift (men det kan ju bero på att annat)
Visar bilder på Nollningen.
Bild 3 är ju kamdreven (jag har målat på vit Tipex för att det skall synas bättre)
Bild 2 är vevakel med remskiva
Bild 1 är markering på motorblock
Hur gör jag skall jag vrida vevaxeln "rätt"? Eller skall jag fortsätta med det som var?