Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik Å
#1496100
Det är inte många som har insett att bränslekostnaden lätt drar iväg med flera tusenlappar extra per år om bromsoken kärvar det minsta..
Min bil går snålare än någonsin tidigare nu när den får nästan daglig motionering av bromsoken. Det svider ändå att tanka :-/
av Erik Å
#1496164
sicnarf skrev:Hahaha!!!! Dagligen? I regn och rusk och även i minus grader också????
Det stod faktiskt *nästan* dagligen😁
Tar bara en minut, klart värt besväret med dagens bränslepriser. Jag vet, jag är konstig🤭
av Erik Å
#1496196
klacken skrev: lör 16 apr 2022, 17:05 Brukar kolla över dom vid däckbyte, tror nog det räcker bra.
Absolut, om man inte vill ner på superlåg förbrukning vill säga :-) Efter några dar är det inte alls samma lättrull..
Jag hade flyt idag, vinden vred 180 grader innan återresan. Varför kan det inte vara så jämt? :-D Känns rätt coolt att snitta under 0.6 med en gammal bil som snart gjort 58k. Det gjorde den aldrig när den var ny :-D

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]