Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulf13
#1493020
Hej
Provade idag att låsa upp en svågers bil, som stått i varmgarage i tre år sedan den låstes med fjärrkontrollen. Provade att öppna med fjärren och ingenting hände. Bytte batteri i fjärren och ingen skillnad. Provade med den manuella nyckeln på förarsidan . Knappen i dörren går upp men ingen av dörrarna låste upp. Den röda blinkande lampan slocknade och inget annat hände. Tips på hur jag kan komma in i bilen mottas tacksamt. Xc-70 2006
Hälsar
Ulf
av kebabpizza
#1493022
Ja, efter 3 års stillestånd lär ju batteriet (i bilen) vara sopslut.
Men om låsknappen far upp måste ju dörren gå att öppna? (Skulle gissa på att dörrtätningen/gummilisterna klibbat fast ganska hårt efter så lång tid.)
av Ulf13
#1493493
Hej och tack för svar.
En fråga hur hittar jag startmotorns pluspool? Först måste man väl ta bort skyddsplåten under motorn men sedan ,,så att man inte startar bilen av misstag? och riskerar att man snabbt tar bort den externa batterianslutningen och då kan man väl knäcka dioderna i generatorn ? Tänker jag fel ? Tacksam för synpunkter,
Hälsar
Uffe
av Ulf13
#1504014
Hej
Nu har jag lyckats låsa upp bilen med hjälp av att få in 12 volt genom eluttaget till släpvagnnskopplingen, och då fungerade fjärrkontrollen. Men fick ett annat problem att startmotorn inte orkar dra runt motorn. Set problemet har jag tagit upp i en egen tråd i går
Ulf
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]