Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anette62
#1484769
Efter att ha bytt framrutan hos Ryds i Borlänge så har jag fått problem med att det blir imma på passagerarsidan fast ingen sitter där.
Kan det vara något dom missat/ gjort fel/ slarvat med?
Jag har Torrboll i bilen och kupevärmare så det känns inte fuktigt i bilen för övrigt :-(
av UnleashFusion
#1484774
Anette62 skrev: tor 20 jan 2022, 19:46 Efter att ha bytt framrutan hos Ryds i Borlänge så har jag fått problem med att det blir imma på passagerarsidan fast ingen sitter där.
Kan det vara något dom missat/ gjort fel/ slarvat med?
Jag har Torrboll i bilen och kupevärmare så det känns inte fuktigt i bilen för övrigt :-(
Kolla att framrutan sitter fast, kan vara att det släppt på kanterna på passargerarsidan, möjligtvis nedre/sidan/övre
av Erik Å
#1484778
Kan vara någon slags beläggning som gynnar imma, prova putsa. Lite tandkräm på blöt trasa rubbar bort det mesta :P
När min bil var ny så såg man fyra sugkoppsmärken mitt på vindrutan där lyftanordningen i produktionslinan hade greppat. De dök upp så fort man fick lite imma på rutan och hängde med i flera år fast jag försökte putsa bort dem.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]