Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1482598
Hallå!

Har en Volvo V70 II 2004 (SW, 285, 2.4 Bensin, 140 hk), och i onsdagskväll när jag körde ut på E4:an och gasade på upp ifrån 3:an till 5:an så "hackade" eller "duttade" liksom bilen i motorgången tills jag kom upp i varv för att växla, har bytt tändstift, bränslefilter och en tändspole i den förra året då en dog och gjort rent spjällhus och LMM (gjorde det när jag bytte urtrampningslager i den i höstas, bara ändå) , den har gått bra i gången tills det här hände så blev mäkta brydd, har läst runt lite här och har sett lite trådar om turbobilar som har haft samma syndrom, men min är ingen turbo så jag har väl ingen magnetventil för laddtryck, har inte heller felkoder alls mer än "Larmservice erfodras".

Vore skoj att få nån sorts vägledning till vad man ska kolla på/byta

mvh
Henke
#1482714
S6024t skrev:Och den klarar alla coder, inte så säkert..
Den ska klara alla volvos koder sägs det, men Jag har tillgång till två andra OBD's, 2000+ :- modeller som fixar de flesta bilar, kan kolla med dom två också.
#1484669
Ok, greja i förrförra helgen med det här, bytte vacuumslangar, gjorde rent spjällhus, och kollade evapen att den var stängd (blåste i den) och bytte packning på spjällhuset i samma veva, och nu försvann det iaf till 95 procent, har nu bara känt bluddret 2 ggr nu senaste 2 veckorna, och verkar komma när motorn är varm och man ska gasa upp ifrån typ 40 upp till 80(ex man bromsar för en buss och ska dra om sen).

Och inga felkoder fanns alls, inte ens med en proffsmätare på volvo verkstad (har kontakter där)
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]