Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1477757
Sambon har en V70 -06 bifuel.
Jag behöver byta avgassystemet på den men hittar ingen som säljer just till den modellen.
Hörde med Volvo och dom skulle ha strax över 25000kr för ett komplett..
Jag undrar om ett avgassystem till en vanlig 2,4L hade passat på en bifuel?
Gastankarna är borttagna på hennes bil så det borde väl vara samma under?
av m2c
#1477994
Måste du byta precis hela systemet då? Ofta är det ju bara typ ljuddämparen det är hål i.
Skruvat.se verkar sälja lösa komponenter i systemet till din bil iallafall.

I ditt läge skulle jag skulle jag kolla upp vad ett rostfritt system skulle kosta om det finns tillgängligt. Sist jag köpte till V70N vanliga tror jag det kostade 5-6 tusen.

Kolla med https://rakaror.o.se/ (Dålig hemsida, så bäst att ringa så det blir rätt)
Samt https://www.ferrita.com/ (Inget i lager till din bil, men kan specialbyggas enligt hemsidan)
av errim
#1478320
Hej

Ring och fråga Markku på Miljöbilsservice Lavad. Han kan allt om volvos bifuelbilar. Jag tror att han i studiesyfte har konverterat en v70 bifuel till bensindrift med stora bensintanken mm

Med vänlig hälsning, Bengt
#1478654
errim skrev: fre 10 dec 2021, 11:23 Hej

Ring och fråga Markku på Miljöbilsservice Lavad. Han kan allt om volvos bifuelbilar. Jag tror att han i studiesyfte har konverterat en v70 bifuel till bensindrift med stora bensintanken mm

Med vänlig hälsning, Bengt
Tack för tipset! Det var han som tog bort gastankarna på bilen.
av errim
#1478952
haha världen är liten. Markku fixade tankventilen på min s60 bifuel 2007.
Han kanske till och med har ett bättre begagnat avgassystem.
Hur mycket har er v70 gått? Min s60 har gått 21 000 mil så jag kommer kanske också få problem med avgassystemet snart.
Hur kan volvo ta så mycket betalt? Hälften hade varit dyrt nog .

I a f lycka till med att hitta ett avgassystem! Berätta gärna hur det går.

Med vänlig hälsning, Bengt
#1479090
errim skrev: mån 13 dec 2021, 18:59 haha världen är liten. Markku fixade tankventilen på min s60 bifuel 2007.
Han kanske till och med har ett bättre begagnat avgassystem.
Hur mycket har er v70 gått? Min s60 har gått 21 000 mil så jag kommer kanske också få problem med avgassystemet snart.
Hur kan volvo ta så mycket betalt? Hälften hade varit dyrt nog .

I a f lycka till med att hitta ett avgassystem! Berätta gärna hur det går.

Med vänlig hälsning, Bengt
Han trodde att det kunde passa.
Hennes har gått runt 28-29 tror jag.
Jag får nog grisa ihop det så hon kan besikta och så får jag fixa det när det blir goare väder.

Inte något svar på din fråga, me[…]

@Xc60pearl , Se om du kan få tag i en d&oum[…]

Beställde nya ok, slangar och glidbultar bak.[…]

Hjul låsmuttrar Amazon

Har ett värre problem med min gammelbil en p[…]