Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1476143
Hej! Ny på forumet

Som rubriken säger, dieselvärmaren "skorrar" och fungerar ej. Tänkte kolla om någon har haft liknande symtom och isåfall hur det åtgärdades. Eller om det inte är lönt att ge sig på. Jag köpte bilen i somras så jag vet inte hur länge den har varit trasig.

Video med ljud (hoppas jag :) )
https://imgur.com/a/HstSgT8

Sprängskiss som referens (tror det är rätt modell)
Skärmbild 2021-11-27 224712.png
Skärmbild 2021-11-27 224712.png (134.79 KiB) Visad 657 gånger
#1477976
Tack för svar

Det kommer direkt när jag trycker startar den. Sen stänger den av sig själv. Är man tvungen att demontera fronten för att komma åt den?

Nu i veckan när det var ganska kallt så kom motorn aldrig riktigt upp i temperatur heller. När det var -16 ute så kom temperaturmätaren bara upp till andra strecket. Kan det vara så att även termostaten är dålig, eller är det enbart pga värmaren?
#1478028
Twix skrev: ons 08 dec 2021, 18:12 Tack för svar

Det kommer direkt när jag trycker startar den. Sen stänger den av sig själv. Är man tvungen att demontera fronten för att komma åt den?

Nu i veckan när det var ganska kallt så kom motorn aldrig riktigt upp i temperatur heller. När det var -16 ute så kom temperaturmätaren bara upp till andra strecket. Kan det vara så att även termostaten är dålig, eller är det enbart pga värmaren?
Ok, läser andra inlägget om demontera fronten... Tror du kan lossa vänster innerskärm och ta det där ifrån. Du kanske också behöver byta termostathuset, hur många mil har den rullat och årsmodell?
S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]