Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1476044
Hej!

Jag har en s60 -06 med bixenonstrålkastare. På senaste besiktningen sa de att glaset på höger strålkastare är så ”immigt” (ej p g a fukt) på insidan att det blir 2:a nästa gång, eftersom ljuset sprids och bländar. Jag har polerat på utsidan glaset, men det hjälper ju inte på insidan...

Vet någon på forumet om man kan byta strålkastarglaset bara, eller om hela strålkastaren måste bytas? Och hur man isåfall gör? Den är ju inte gratis direkt :-(

Tack på förhand! Hälsn Sven
#1476086
https://vparts.se/se/volvo-v70/v70-00-0 ... tglas.html

Har gjort det på min V70 2005 med xenon. En hel del jobb att få bort gamla glasen. Fick först såga bort dom och sen slita loss resterna med tång. Resterna satt bitvis mycket hårt och mycket jobb att rensa gammalt lim. Sen gäller det att vara noggrann när man limmar dit nya glasen. Glöm inte att beställa limmet när du beställer glasen.

Såhär i efterhand var det värt jobbet. Enormt mycket bättre ljus. Bilen ser dessutom ut att va i mycket bättre skick, höjer helhetsintrycket av bilen mycket.

Bild

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Rensat och impregnerat läder stolar och inter[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]