Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WilleKarlsson
#1475965
Hej, har införskaffat mig en xc70 d5 awd nyligen. Men det är något skumt med styrningen på den. Svänger man ratten ganska precis ett varv så stannar ratten där när man kör, svänger man lite mindre så återgår den som den ska, men svänger man lite mer än ett varv så fortsätter den att svänga till fullt rattutslag. Efter ett varv så svänger bilen mer istället för att återgå, hoppas ni fattar vad jag menar. Detta gäller alltså både vid höger- och vänstersväng

Något som varit med om liknande? jag har själv inte hunnit kolla något än men ifall någon har tips om vart jag ska börja vore det superbra!
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1475970
Jag hade nog fått kontrollerat hjulvinklarna, det känns ju spontant som hjulen drar åt sidorna.
Rattaxelknuten kan också vara besvärlig ibland, då kan också ratten stanna där man ställer den, men det brukar mer "hugga till" och släppa efterhand som man vrider på ratten.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]