Volvo v70n 01 T5, Sten död.
Postat: ons 10 nov 2021, 17:30
Bilen lägger helt plötsligt av.
Har stått död i 3 dagar nu när jag skriver detta. Händer oftast på vindertid, har hänt 1-2 gånger att den dött under sommarn.
den har även dött när jag kört en gång, kom 20m hemifrån så fick putta tillbaka den.
Ingenting fungerar i bilen förutom en eftermarknads stereo och bas som fungerar klockrent när resten är dött.
Tar jag bort minus kabeln från batteriet och sen sätter tillbaka den så tänds all innerbelysning i bilen som sakta men säkert släcks som sen inte går att tända igen genom knapparna.
Batteriet är fullladdat och har även testat med ett annat.
CEM:en har inga synliga fel som fuktfläckar osv. Har haft den inomhus nån dag förut och sen kopplat in den å det har funkat ett par gånger.
Knackade på ett relä på CEM:en en gång o den startade fint. bytte sedan de relät och det funkade ett tag.
Larm, instrumentpanel, innerbelysning, lampor, allt dött.
Detta har hänt nu under 2 vintrar att den dött, några dagar senare startar den klockrent.
Vrider jag på tändningen knäpper relät under huven.
Har mätt volten fram o bak
Har stått död i 3 dagar nu när jag skriver detta. Händer oftast på vindertid, har hänt 1-2 gånger att den dött under sommarn.
den har även dött när jag kört en gång, kom 20m hemifrån så fick putta tillbaka den.
Ingenting fungerar i bilen förutom en eftermarknads stereo och bas som fungerar klockrent när resten är dött.
Tar jag bort minus kabeln från batteriet och sen sätter tillbaka den så tänds all innerbelysning i bilen som sakta men säkert släcks som sen inte går att tända igen genom knapparna.
Batteriet är fullladdat och har även testat med ett annat.
CEM:en har inga synliga fel som fuktfläckar osv. Har haft den inomhus nån dag förut och sen kopplat in den å det har funkat ett par gånger.
Knackade på ett relä på CEM:en en gång o den startade fint. bytte sedan de relät och det funkade ett tag.
Larm, instrumentpanel, innerbelysning, lampor, allt dött.
Detta har hänt nu under 2 vintrar att den dött, några dagar senare startar den klockrent.
Vrider jag på tändningen knäpper relät under huven.
Har mätt volten fram o bak