Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tsson
#1471279
min v70 2004 strular,startar och stannar får felkoderna 6C48 och 6C49,har bytat antennringen..
har läst att mjukvaran kan bli korrupt?,fundera på att testa en begagnad cem från skroten,om jag får tag i tillhörande startnyckel kan jag använda skrot cem i min bil då,limmar skrotnyckeln på antennringen?,vill inte lägga pengar på bilen,då den är inte värt ngt..
av v70t4y2000
#1471356
Hmm...Händer det alltid....så du inte alls får ingång bilen riktigt alltså ?


Du har ingen annan sändare som stör radiomässigt ?

Nyckelsändare till jobbet,installerat egen backkamera ( kan störa på radion oxo ) .. osv

Stäng av/flytta bort allt som du tror kan sända.
Användarvisningsbild
av jiha1968
#1471362
tsson skrev:min v70 2004 strular,startar och stannar får felkoderna 6C48 och 6C49,har bytat antennringen..
har läst att mjukvaran kan bli korrupt?,fundera på att testa en begagnad cem från skroten,om jag får tag i tillhörande startnyckel kan jag använda skrot cem i min bil då,limmar skrotnyckeln på antennringen?,vill inte lägga pengar på bilen,då den är inte värt ngt..
Det är möjligt, men donator-bilen får vara från samma år med samma utrustning, motor och växellåda, gärna så nära din bils chassis-nr som möjligt (strukturvecka).
CEM, ECM, BCM och en nyckel är minimum av vad som får bytas. (ta silverfolie runt bilens gamla nyckel, så den inte stör signalen från donator-chip/nyckel)
Fortfarande inget garanti på att detta kommer att fungera, då en av bilarna kan ha uppdaterad programvara, som inte lirar med bilens övriga moduler.

T.ex Johnnype här på forumet kan troligen hjälpa dej att klona din CEM över till en begagnad, mot lite betalning, om du vill ta den vägen.

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]