Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toka1
#1470148
I somras köpte jag en fin välvårdad S60 som endast gått 17.500mil och 4ägare med mig.

Sitter en Calix motorvärmare i den. Har fixat rätt kabel till den men något är knas i uttaget i bilen. När jag sätter i kabeln löser mickrobrytaren ut i stolpen.

Kan det vara kortis i uttaget i bilen eller liknande?
av Amarace
#1470154
Antagligen själva motorvärmaren som är trasig, annars är det nån kabel/skarv som det är överslag/kortslutning i.
Bara o mäta dig fram till var det felar.
av dieselkenneth
#1470383
Vad har stolpen för säkring 6 eller 10 A. Har du även kupevärmare? En kraftig kupevärmare satt på högsta effekt plus motorvärmare kan få säkringen i stolpen att lösa ut på 6 A. Motorvärmare 400 watt kupevärmare 1500 w totalt 1900 w/230v är 8.25 A
av Dextre
#1470386
När jag hade det felet, dvs att jordfelsbrytaren stängde av, så var det själva värmarkroppen som sådan som var trasig och det var precis så på en nyköpt S60 t.o.m. Jag hittade inga fel via mätning på den även om effekten var känd, men eftersom det är en kontaktvärmare var bytet hyfsat lätt. Lite dålig åtkomst bara på motorns baksida högt upp.

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]