Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1470275
Jzäta skrev:Symptom:
Rycker på jämn gas mellan 70-110 km/h. Inte hela tiden och inte mkt men tillräckligt för att störa, den rycker till ibland och ibland är det mer som att han inte kan bestämma sig om den ska "ge mer gas eller släppa av", alltså som att jag skulle gasa och släppa fast jag egentligen håller jämn gas med foten.
Jag har haft exakt samma problem och i mitt fall var det en tändspole som var "lite" dålig utan att ge felkoder.
#1470305
Storfot skrev: ons 20 okt 2021, 20:03
Jzäta skrev:Symptom:
Rycker på jämn gas mellan 70-110 km/h. Inte hela tiden och inte mkt men tillräckligt för att störa, den rycker till ibland och ibland är det mer som att han inte kan bestämma sig om den ska "ge mer gas eller släppa av", alltså som att jag skulle gasa och släppa fast jag egentligen håller jämn gas med foten.
Jag har haft exakt samma problem och i mitt fall var det en tändspole som var "lite" dålig utan att ge felkoder.
Borde ha kollat upp det där med tändspole mkt tidigare. Pratade med en mekaniker som är känd för att kunna allt om dom här bilarna på telefon för nån månad sen, och han var säker på tändspole. Men han är 65 mil bort så jag lämnade ändå på verkstad här i stan och då sa dom att en tändspole som är halvdålig inte håller 2000 mil utan att ge upp helt, och oftast ger dom felkoder. Därför trodde han inte det var det . Men jag tror mer på den första mekanikerns tips. Han sa att om den bara rycker till då och då så felkodar den inte för spole, men att det kan vara det ändå!
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]