Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bageera
#1491164
Då var det dax igen, bilen har stått nu i närmare två veckor, ska ut imorgon och se vad som händer när jag försöker starta.
Senast hade jag felkoder.
CCM-0021
CEM-1C02
ECM-210A
PDM-0040
SRS-00F5
Samt att det tändes i info, ELSYSTEM SERV. ERFODRAS
Idikation på att batteriet inte laddas antar jag att det är dax och byta kol med laddningsrelät.
Men som sagt återkommer om hur hon mår imorgon lördag den 5 mars 2022.
Bilagor
20220220_163206.jpg
20220220_163206.jpg (2.25 MiB) Visad 173 gånger
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1491167
bageera skrev:Då var det dax igen, åter lagt lite ork på gamla v70:n.
Kom ut häromdagen och tänkte provstarta, då visade sig att batteriet var sten dött även om det stod på laddning.
Åkte iväg till biltema och köpte ett nytt batteri men passade även på att köpa en felkodsläsare just till volvo.
Kommer hem, monterar batteriet å försöker starta, den vevar runt och vill tända käns det som men icke sa nicke, testade igen och gav lite gas när det kändes som den ville ha hjälp, men kvävde den nog.
Kopplade in min nyinköpta obd läsare och lät den gå igenom, den hittade några på, SRS och motorlampan släckte jag, sedan var det att höger sidospegel en var kopplad och kupe filter.
Ok tänkte jag då har vi raderat en del och ville prov starta, samma fel som innan.
Motorn går runt, låter som den vill tända till men ej, kollar felkoder igen men inga fel denna gång.
Som sagt, vad fan, ska jag hitta på, vet att vevaxelgivaren är byt två gånger.
vad mer kan vara fel? HJÄLP.
Bränsletrycket.
Sitter en ventil på vä sida i färdriktningen. Samma variant som däckventilen. Där ska va rejält tryck när man trycker in centrumtappen på ventilen. Sprutar rejält så ha en trasa över när du testar trycket. Sitter på insprutningsbryggan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


av bageera
#1491336
Nu har jag gått igenom denna bil, alla tips och trix som kommit in, döm av min förvåning när jag fick upp ELSERVICE ERFODRAS SNARAST i displayen.
Jaha du, vad nu då?
I med felkodsläsaren igen och fick upp att den laddar dåligt, iväg och köpte ett nytt relä och satte i.
Bilen startar och går som den ska, laddar 14,7 volt, va detta felet ?
Kan det varit så! hmm fn vad man blir sur på bilar idag.
Startat upp den flera gånger idag utan problem Grrrrrr.
Några fel är dock kvar.

PDM-0040
Utegivare signal låg

SRS-00F5
Främre höger bältesspänne

CCM-0021
Strömenhet för fläkt, signal för låg.
Någon som vet något ?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1491337
Var köpte du reläet och vad kostade det?
Min S80 t6 laddar också dåligt.
Tjinkigt att byta?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]