Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bageera
#1469511
Har en v70n -04, som går och starta och går i 5-6 sekunder, sedan dör den.
Har man tur så startar den till engång till innan batteriet är slut och det börjar klicka över allt och visar upp div, felmeddelanden.
Kamaxelgivare är byt, tändstift och provat med nytt batteri utan framgång.
Vet att antennen i tändningslåset till nyckeln är byt tidigare, får inte upp några felmeddelanden genom obd läsare.
Någon som kan komma med tips ?
Användarvisningsbild
av Greffel
#1469530
Så du har ett nytt batteri i bilen nu då men samma problem fortfarande?
Jag sätter en peng på bränsletillförseln med, dock gissar jag på trött bränslepump.
av m2c
#1469567
Antar att det är en bensinare?
Hur går den om du tillför startgas hela tiden?

På motorn finns det en blå skyddskruv, under den sitter en däckventl där du kan mäta bränsletrycket med en däcktrycksprovare. Koppla en in sådan där och se vad som händer med trycket när du startat bilen.
av bageera
#1469637
Det är nytt batteri, efter 4-5 sec vevande så startar den och går 5-6 sekunder.
Sedan kan man om man har tur få igång den igen 5-6 sekunder.
Fick höra att det kan vara spärren i tändningslåset men då borde den inte starta alls ?
av lennart lundberg
#1469668
Bensin eller Diesel och miltal? Diesel känslig av igensatt bränslafilter.

Lennart
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1469679
bageera skrev:Det är nytt batteri, efter 4-5 sec vevande så startar den och går 5-6 sekunder.
Sedan kan man om man har tur få igång den igen 5-6 sekunder.
Fick höra att det kan vara spärren i tändningslåset men då borde den inte starta alls ?
Är batteriet fulladdat? När det klickar och har sig brukar det betyda att batteriet är urladdat. Kan också va så att någon kontakt/skruv på bland annat startmotorn inte sitter ordentligt...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1469680
Tändnlåsets antenn för transpondern är det nog inte. När den är kass brukar det ta 1 - 2 sek så dör bilen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av bageera
#1469690
lennart lundberg skrev:Bensin eller Diesel och miltal? Diesel känslig av igensatt bränslafilter.

Lennart
Bilen är bensinare, gått ca 30000 om jag mins rätt

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]