Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1468690
Hej, som rubriken lyder, vad är det som kontrollerar camber i bakvagnen? Så vitt jag vet så kan man inte justera detta utan det är ett bestämt värde från fabrik, men på min bil så har jag börjat tycka att vänster däck har mer camber än höger och också lutar lite åt det hållet. Någon som har någon idé om det kan handla om? Mvh Rasmus
#1468700
Att den lutar, är det inte fjädrarna på vänster sida som börjar sätta sig lite mer än höger pga att bilen oftast går med bara förare i..?
Jag tycker att man kan se den tendensen på många äldre bilar, min t.ex. :P Framfjädrarna var dock exakt lika långa, måste vara fjädrarna bak som har satt sig..
#1468889
Okej det kanske stämmer :) , men camber inställningen är fof fel, och bilen är extremt känslig för sämre däck o fälgar, minsta ovalhet i fälgar ger stora vibrationer. Har dock sänkningsfjädrsr på så den är mycket lägre än original. Men vad är det nu som ser till att camber inte ändras?

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]