Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1469331
Det verkar så men oljefiltret va blött innan. Det är det inte nu men fortfarande olja.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1469347
Det där har jag för mig är en grej för att värma oljan fortare. Om jag inte har fel går det kylvatten i den där lådan.
Men visst kan det läcka olja för det. Gör rent allt o kolla så att det är där det läcker. Även fast verkstaden säger så.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1469376
Hade redan gjort det och jag va inne på att det kunde va den som va boven.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1471087
Oljekylet bytt i fredags. Lät verkstad göra det så nu läcker inte det men har fortfarande ett litet läckage någonstanns. Kommer fortfarande lite olja någon stans ifrån. Mycket mindre nu. Kan det vara en turbo som läcker också? S80 T6 / 00.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1472011
Det läcker fortfarande lite olja. Inte som innan men lite. Hissade upp bilen på gör det självhallen och tittade igen i dag. Verkar som att även oljereturen från turbon läcker lite. Är det ett mastodontjobb. Menar att byta packningar på oljereturröret på dessa motorer. Turbon på höger sida såg ut att vara lätt åtkommlig. Allt va ju glödhett så jag testade inte om man får upp handen till turbon.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1472196
Är packningarna på oljans returledning från turbon svåråtkommliga på min S80 T6/00?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]