Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av martinborder
#1466640
Hej!

När jag vrider på strålkastar ratten ifrån 0 till lyse så händer ingenting, den lyser inte heller grön när jag har den inställd på mitten läget.
DVS att bilen tror att jag har den inställd på 0 läget, vilket i sin tur ger svagt sken på instrumentbrädan, stereon och att det inte går att "låsa " hellyset, utan man måste hålla in spaken manuellt, så länge man vill ha hellyset på.

Någon som har en aning om varför detta sker?

Tacksam för svar...
Användarvisningsbild
av 144
#1466761
Det är troligtvis elektroniken i den enheten som vredet sitter på, ett väldigt vanligt fel. Har du xenonljus eller vanligt?
Användarvisningsbild
av 144
#1467217
martinborder skrev: sön 03 okt 2021, 18:20 Vanligt lyse på min bil
Ok då antar jag att du har lilla hjulet för höjdjustering av strålkastarna och får se till att köpa en likadan, har man xenonljus saknas det hjulet eftersom justeringen sker automatiskt.
#1471366
Hej!

Tack för hjälpen!

Har upptäckt att jag inte behöver byta hela ljusreglageboxen, "allt jag behöver att göra" är att ta loss kontakten på baksidan och sedan sätta i den igen, då fungerar ljusreglaget igen... så numera har jag ljusreglageboxen löst, snäpper ej dit det helt... Eftersom att jag endast behöver göra detta när jag ska köra med helljus, så är det inget större problem =)

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]