Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
#1463152
Slå in låscylinder kommer inte ge dig något alls.
Bara trasig dörr.

Det är nog en ruta i så fall, och bryta sönder dörrsidan.
Här kan der verkligen löna sig med bärgning till verkstad faktiskt.
Och ge inte upp ang nyckeln. Många firmor gar utrustning för att se om den ger signal alls, och kansle kan fixa den.

Slå i ruta osv, är verkligen Plan Ö!
Användarvisningsbild
av Clodwig
#1463201
Hej. Hur är skicket på ditt bilbatteri? Jag råkade ut för exakt det här i passagerardörren för ett par år sedan och det visade sig att batteriet sjöng på sista versen. Efter batteribyte funkade dörren som vanligt igen.
av kick96
#1463789
Jag har varit inne och kollat på volvo om nyckeln fungerar med signalen och det gjorde den, men dom säger också att den ( kan ha ) tappar kodningen.
Bilbatteriet det ska vara i hyfsat skick, den har stått i tre veckor utan att har varit startad. Men om det skulle vara dåligt hur hade ni tänk att jag skulle få dit en laddare
när jag inte kan komma in i bilen. Det ända jag kan gör är att lägga på ström via släpvangskonakten. Är inte omöjlig till förslag tills den graden att jag sliper att slå in en ruta, det är sista
utvägen.
av sicnarf
#1463802
Du kan lyfta bilen med domkraft och sätta pallbockar under. Sedan kryper du under och letar rätt på startmotorn. Koppla plus kontakt från laddaren till den tjocka kabeln där som kommer från batteriet. Minus till valfri bra ställe. Sedan kan batteriet laddas så, bakvägen liksom.
av sicnarf
#1463826
Är detta möjligt? Rådlös skrev här en gång att det måste vara 13 polig kontakt, vill jag minnas. Gick till min dragkrok och jag hade 7 eller 9 poler bara.
av malajo
#1463856
sicnarf skrev:Är detta möjligt? Rådlös skrev här en gång att det måste vara 13 polig kontakt, vill jag minnas. Gick till min dragkrok och jag hade 7 eller 9 poler bara.
Det finns väl en reserv som kan användas som 12v-matning på gamla kontakten. Brukar användas om man vill ha ström till husvagn bla under färd.
Utan den har jag svårt att se hur det skulle funka.

Finns det inte nyckelhål i bakluckan?
Vet att jag hade det under ett litet lock på en S60

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av leiwi
#1463876
Jag har öppnat en av mina gamla bilar på det viset
Bilagor
Namnlös.png
Namnlös.png (31.95 KiB) Visad 249 gånger
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]