Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kick96
#1463070
V70n 2004.
Jag har ett STORT! problem, är utelåst. Har ström i bilen och nytt batteri i fjärren finns bara en nyckel, vad jag jag nu???
Bilen står under försäljning också. Så jag kan dra en hel j---vla "#¤%&/()= ramsa för detta.
av kick96
#1463076
Det går inte att öppna med nyckeln, låsknappen går upp sen händer det inget mer.
Hur vet man om nyckeln fjärren är ok? Kan den har gått sönder om man har tappat den?
av malajo
#1463083
Den kan väl säkert gå sönder.
Jag har varit med om att batteriet tappat kontakt när jag tappat nyckeln

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk

av kick96
#1463087
Oki. Jag får kolla upp detta med nyckeln imorgon igen. Annars kan jag få tag i ett annat tändningslås där det finns två nycklar med till och koda om dessa till bilen.
Det är typiskt att det ska hända nu då den är under försäljning, hade igång bilen för några veckor sedan.
av klacken
#1463091
Om det inte går att öppna dörren när du låser upp med nyckeln i dörrlåset är det något mekaniskt fel
av kick96
#1463097
oki få se om jag kan komma in i bilen utan att slå sönder något, Hmm :-(
Tack för svaren. Om ingen annan har något tips.
av MickeM
#1463132
En dubbellåst V70 är inte enkel att öppna utan nyckel. Omöjligt utan åverkan.

Låser den ej upp mekaniskt med nyckeln är det ett mekaniskt fel OCKSÅ.
Testa att smörja, utifall den inte kan vridas tillräckligt långt. Dom kärvar fast pga inget användande och inget underhåll.
av kick96
#1463145
Ja ska testa detta med smörja låset också. Det jag helst vill slippa är att ha sönder något.
Funderar på om det gick att slå in låscylindern i dörren, men det är sista utvägen. :-(
Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]

Xc70 koppling brand

För snart 4 veckor sedan så fastnade ko[…]