Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
#1469527
Backsensorer ser du ju på bilderna om bilen har, då ser man givarna i kofångaren. Jag tror att ganska mycket tillbehör låg i paket, men summum är den mest utrustade i grunden. Det är den som har kromlister på kofångaren fram och bak. Min -05 som var Momentum (övergång till Momentum/Summum kom 2005) hade inte backsensorer.

Varför vill du ha den sexväxlade lådan? B4-locket tror jag bara var problem med på tidiga årgångar av den 5-växlade lådan.
av BGA
#1469913
SubMarine , Din lampa ser ju jättefin ut- behövde du demontera dem för att göra dom så fina ?
frasse4, jag antar att den 6- växlade är en senare konstruktion och att dom lärt sig av alla fel på den 5-växlade och en växel till borde ge lägre förbrukning. BMW o MB har väl 8-9 växlade av den anledningen.

Finns det någon svensk firma eller inom EU, som säljer inline växellådsfilter Köpte via ebay, men blev ganska dyrt med pålagor.
Blev ett sånt här filter:
Magnefine 3/8" Inline Magnetic Power Steering Filter
Vill ju hellre att skiten sitter i detta filter än i solenoiderna på AW50
av Doomis
#1469967
Att utgå från att en Classic är en "topp of the line" är lite fel tänk. Det kan vara bra att läsa på om de bilar man har tänkt att köpa eller är intresserad av innan man köper dem.

En Classic Kinetic är ju de bilar de reade ut 2007 . En bekant gav ca 239.000 ny då vill jag minnas. Ofta saknar V70 II Classic Kinetic många saker beroende på vilket erbjudande volvosäljaren erbjöd kunden. Dessa bilar var till stor del redan byggda utan en sk. kundbeställning . Kinetic saknade bl.a mugghållare i mittkonsollen, ingen backvarning, tygklädsel och regnsensor var inte att tala om. Dessa levererades med 15 tums hjul etc. Bilarna byggdes av restprodukter, det kunde vara fel dörrsidor monterade, avsaknande av kablar i kabelmattor, som den där klassiska saken med kabeln till dörrspegeln.

Det gick att eftermontera backvarning utan problem om man nu ville ha det. Man behöver Styrbox, kablage givare, knapp i CCM samt mjukvara. Fast jag är väldigt osäker på om mjukvaran finns kvar idag att ladda ned.

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]

Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]