Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toka1
#1456838
Jag har nyligen köpt en S60 2001 3 ägare och 17,500mil. Upptäckt att när bilen står still och dörrarna är stängda så har kupefläkten hoppat igång flera gånger utan att jag själv gör något. Ungefär som en parkeringsvärmare. Hittar dock inga inställningar för detta. Någon som vet vad detta är och hur man ställer in eller tar bort? Tacksam för svar. 8o
av SubMarine
#1456863
Har inte de där bilarna afterblow som ska torka upp kondensen på evaporatorn mha kupéfläkten? Förutsätter att det bara händer en gång efter att du stänger av och lämnar bilen dock.
Användarvisningsbild
av wissel
#1456929
Det går förstås att stänga av den eller ställa om hur länge den skall gå mm. Om du har VIDA.
Inte bra om du stänger av den. Du kan få riktigt dålig lukt i bilen. Den är ofta inställd på ca 40 minuer efter avstängning av motorn. Mest på sommaren.
Har aldrig haft problem med detta på mina Volvosar.
av JanneVTR
#1457170
Hade så på min 01:a. Som sagt ska vara så för att torka upp. Tror det är bäst o låta den funktionen vara kvar.

Skaffade en uppsättning Rimgard, inte på[…]

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]