Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnteP
#1456810
Tänkte ev. byta upp mig till awd inför vintern.
Åker V70 2.5t man från 2006 idag.

Kan första genrationens XC90 2.5t vara ett bra alternativ som andrabil/slitåsläng/åkatilljobbet ?

Har alltid gillat första gen och nu börjar priserna ligga runt 30 000:- vilket jag tänkt mig för andrabilen.

Då är det långmilare med skavanker men det gör mig inget, om det inte skulle vara något som kan vara särskilt dåligt vid de milen utöver normalt slitage ?

Diesel är inte aktuellt.

Mvh
Ante
Användarvisningsbild
av wissel
#1456920
Jag har åkt XC90 nu i 7 år och är nöjd.
Men om du är i behov av 4WD så kolla att den verkligen är i funktion. tror att det åker omkring
många 4WD bilar som är 2WD?!
Hylsan i vinkelväxeln ger sig lätt är min erfarenhet, rost och rensad splines var det på min.
Kostade mig 8000 för renovering. Skönt med 4WD och markfrigången, "bar å åk".

Men en varning, om du börjar åka XC90 så är du fast. :-D
Underbar bil....... 8-)
av VagnSch
#1456924
hur man stänger av larmet på en cx90 när det finns en hund i bilen
Användarvisningsbild
av wissel
#1456926
Du har ju en knapp ner i raden, det ären bild på den med ”radiovågor”. Då har du stängt av MMS- du får du ett meddelande i displayen om Reducerat skydd. MMS = Massrörelsesensorerna i taket…
Användarvisningsbild
av wissel
#1456927
Sedan larmar du på som vanligt…
av race02
#1457293
Ang. fyrhjulsdriften på XC90 så har den Haldexkoppling bak som kan krångla på min var det pumpmotorn som inte funkade,kolen var slut bara tafsarna kvar.Köpte nya kol på en bilel firma . Det är en löjligt liten motor,skulle passa bättre som V.spolar motor .CG
Användarvisningsbild
av wissel
#1457310
Vad jag känner till så är det ovanligt med strulande Haldex som krånglar. Men visst kan det hända. :-)

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]