Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wresse
#1456402
Min kompis Volvo v70 stannade helt plötsligt under färd i lördags , Kompisen trodde på bensinstopp vi tankade i 10 liter och provade att starta den .. Bilen startar inte , Vi bogserar den den startar inte ,, Läste av felkoder i måndags morse , fick då fram fel kod på Map sensor , Inget annat bilen får bensin men startar ej , Vi har bytt båda givarna både kamaxel givare och Vevaxel givare dock utan resultat .. Är det någon här som har varit med om detta på någon annan volvo v 70 och kan ge mig tips vad det kan vara ? Min kompis funderar tyvärr på att skrota den om den inte går i gång igen vilket är synd då den bara har rullat 23000 mil ..
av Erik Å
#1456406
Men har ni bytt map-givaren då? (Manifold Air Pressure)
På min V70 mk 1 sitter den bakom kylaren, ansluten med en tunn gummislang till insuget och den slangen hade börjat vittra sönder men det tror jag inte sätter felkod..
av wresse
#1456598
Hej ja den är också bytt men det verkar inte hjälpa det heller .. var ett litet helvete att byta den så nu står vi helt handfallna inga felkoder ger bilen heller den bara vägrar att starta .. Läste att bilen skulle fungera trots felkod på map sensorn men den är som skrivet är bytt men det hjälpte inte det heller ,, Bränslepumpen fungerar den hörs när man vrider på tändningen men den vägrar helt att starta ...

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]

Byta larmsiren.

Tack för det. :-)