Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ninjaproz
#1456244
Hej jag har varit på självplocken och hittat två fina facelift lyktor fram men dom är för xenon.. min fråga är: Får man stoppa i halogenlampor i dom och montera på bilen? Min bil är för halogen original :)
Användarvisningsbild
av jiha1968
#1456673
Nej, tyvärr.
Men om du säljer dom, torde du få pengar till att köpa helt nya facelift halogen strålkastare och lite till, om dom är i bra skick. (Xenon strålkastare kostar normalt rätt mycket)
av MickeM
#1456892
Fina begangnade xenonstrålkastare kostar betydligt mer än en NY eftermarknadsstrålkastare till V70N.

Är dom tokbilliga så KÖP DOM och SÄLJ DOM.

Jag såg själv en sats med två facelift halogenstrålkastare för runt 3500kr.
Det är nog EN begagnad xenon....
av MickeM
#1458510
Ninjaproz skrev: ons 11 aug 2021, 10:35 är som ett slags ”dister” som jag fick bort på utsidan men finns kvar på insidan :/
Jo, det är den "xenondimman" som föranleder strålkastarbyte, i regel.

Därför är fina Xenonstrålkastare utan detta dyra som skrutt.
Användarvisningsbild
av jiha1968
#1458517
Inte så aktuellt för TS möjligen, men vparts har nya glas.
NB: Det är inte gjord på 5 minut att byta dom.
Glasen är tyvärr limmad med PermaSeal, limmet från H......e.

Om man tar bort lamphållaren från strålkastaren så är det också möjligt att polera bort Xenonskuggan,
men svårt att få det riktigt bra utan att öppna strålkastaren, med påföljande plast svetsning.

Rekommenderar glasbyte om reflektorerna är i gott skick. (kolla lika över xenonlampan)
av Ninjaproz
#1458686
Jo, såg videon på Vparts på hur man byter och började fundera på om det vore värt det att byta och sedan sälja för får man en fin peng så kan jag köpa halogen facelift :)

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]