Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SlimehChillar
#1456208
Behöver er syn på detta..

Jag lämnade in min bil på Skobes pågrund av att den inte ville starta för ett par veckor sedan. Det hade regnat. Den var helt död. Mekanikern ringde upp mig och förklarade att CEM hade kortslutits sig och slagit ut alla andra system. ”Det har läckt in vatten” sade han ordagrant. Dom byte CEM och allt var frid och fröjd sen. Bilen startade och gick. Men igår när första regnet på ett tag kom så ville inte bilen starta på morgonen. Samma felmeddelande och symptom som förra gången. ABS, SRA, torkararmar som går av sig självt etc. Efter mycket om och men så startar bilen. Jag blir sedan nyfiken och kollar under instrumentbrädan där CEM sitter. Skådar då vatten droppar. Likadant under plastskedar vid torkararmarma är de vatten. Jag ringer Skobes och åker ner med bilen till dom och pratar med dess verkstadschef. Han skulle prata med mekanikern när han kom tillbaka från sjukdom. Min fråga till er är följande: Om Skobes kommit på att CEM gått sönder på grund av vatten, borde dom inte åtgärdat läckaget då också? Vad är med meningen med att byta CEM om problemet som orsakade kortslutningen fortfarande kvarstår. Och borde inte verkstaden stå för alla kostnader nu efter jobbet faktiskt inte är ordentligt gjort!

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]