Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johannes14
#1455676
Hej!
Jag har väldigt lite koll på bilar själv, och de kompisar jag har med bilkunskaper har inte heller kunnat hjälpa mig, så jag testar här!

Jag har en V70 Classic 08 som inte verkar få någon kontakt med felkodsläsaren när man kopplar in den, varken de kompisarna har, eller när de försökte på bilbesiktningen. Vet någon vad detta kan bero på, och vad man kan göra åt det?

Tack på förhand, Johannes
av Libbe
#1455724
Bilprovningen stoppar inte in sina instrument i ODB Kontakten! Iallafall inte vad jag har sett.
Bilprovningen läser inte AV Felkoder.............

Sen blir jag lite Nyfiken! Vilken Felkodsläsare har använts?
av race02
#1455789
Hej det finns en säkring för OBD uttaget,gaveln på instrumentbrädan. Dom flesta felkodsläsare tar strömmen från OBD uttaget,sä trasig säkring ger ingen ström i uttaget,ingen felkodsläsning.Bilprovningen läser av sina koder via samma uttag som vi andra.Jag har varit besiktningsansvarig på en bilfirma under ca:7år ock varit på bilprovningen i stortsett varje dag,såjag vet var dom sätter sin felkodsläsare..Mvh.CG
av Libbe
#1455792
Jag har besiktat bilar flertalet ggr........Där dom har proppat in något instrument? Och då under styrstången,eller ner mot pedalerna.

Aldrig i OBD UTTAGET! (Som sitter vid vänster dörrgavel)
av Libbe
#1455798
Finns massor med kontaktstycken på kabelstammar till Volvo!! För olika instruments.............

I mitt fall,när jag besiktat! Har dom aldrig petat in något i ODB-UTTAGET Utan istället använt ngt annat kontaktstycke under rattstången.

Kanske dom gör det idag? Obligatoriskt på Nya Bilar? Men inte på min 07:a iallafall.
Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger p&ari[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser det […]

Det var i något högre hastigheter ljud[…]

Felkodsläsare vida

Hej! Ķort fråga till er. Jag har 2st s60 fr&[…]