Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fillefan
#1454563
Hej.
Har en V70, 2.5T. 2004. ca 13500 mil.

Lite olika problem. Precis köpt bilen.

1. Fönsterhissar förardörr. Använder man autoläget för att ta upp rutan, åker den ner igen automatiskt. Men manuellt går den hissa ända upp.

2. Efter en regnig natt (tex) så lyser motorlampa gult. Den går att släcka genom att göra bilen strömlös. Tänds igen efter nästa regn.
Någon enstaka gång har den slocknat av sig själv.

3. A.c ger ingen/nästan ingen kyla. Den funkade för en vecka sedan, på förarsidan.
Anledningen till att jag är osäker på passagerarsidan är för att vi sitta en bak, tillsammans med barn oftast. Nu märkte vi att den var ljummen.

Nu ger den ingen kyla på förarsidan heller, knappt. Svalare än pass. men inte kallt.
Ingen kondens under bilen, vad jag sett senaste.
Tidigare ägare nämnde att han fyllt på nyligen. Och den gav kyla när jag provade. Men glömde ju pass.sidan.

Mvh
Fille

Skickat från min SM-A725F via Tapatalk

av fillefan
#1454565
Ang fel AC.
Sitter jag i bilen och stänger av AC så kommer varmluft (varm ute).
Sätter jag på AC hugger det till och det börjar komma kallare luft vid förarsidan. Alltså inte AC-kalluft.



Skickat från min SM-A725F via Tapatalk

av fillefan
#1454607
S6024t skrev:Troligen så läcker systemet.
Min gissning också.

Slog på den i morse nu när det bara är 20 grader i luften och allt är svalt.

Ger samma svaga kyls på förarsidan.

Röret som går i motorrummet in till cupén bildas det ingen fukt på alls. Det blir kallt dock.

Skickat från min SM-A725F via Tapatalk

av LaRy
#1454614
Fel nummer 1, fönsterhiss. Har glömt sin hemmaposition. Kan förmodligen lösas lika enkelt som på min S80.
Tag reda på var säkringen sitter för vänster framdörr. På S80 var det en lucka på instrumentbrädans gavel.
Kör ner fönsterrutan och kör upp igen.
Medan den körs på väg upp rycker du ut säkringen så att den stannar.
Slå ifrån tändningen och stoppa i säkringen igen .
Slå till tändning och kör rutan ända upp genom att hålla knappen kvar kontinuerligt. Håll kvar knappen ytterligare 15 sekunder efter du nått övre läge.
Klart.
av fillefan
#1454618
LaRy skrev:Fel nummer 1, fönsterhiss. Har glömt sin hemmaposition. Kan förmodligen lösas lika enkelt som på min S80.
Tag reda på var säkringen sitter för vänster framdörr. På S80 var det en lucka på instrumentbrädans gavel.
Kör ner fönsterrutan och kör upp igen.
Medan den körs på väg upp rycker du ut säkringen så att den stannar.
Slå ifrån tändningen och stoppa i säkringen igen .
Slå till tändning och kör rutan ända upp genom att hålla knappen kvar kontinuerligt. Håll kvar knappen ytterligare 15 sekunder efter du nått övre läge.
Klart.
Funkade! Tack!

1/3

Skickat från min SM-A725F via Tapatalk

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]