Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1453192
Jag har ett lite märkligt problem, kanske jordrelaterat? Vänster blinker funkar bara när det regnar eller jag slår på helljuset. Hazardblinkern funkar fint liksom höger. Blinkerspaken byttes och det blev bättre någon dag sedan var det likadant igen. V70 2006. Någon som har varit med om något liknande och löst det eller har tips, jag kan ju inte sluta använda bilen när det är fint väder…
#1453277
Jag har tagit isär och rengjort och bytt till en ny spak. Det som får mig att grubbla är att om jag slår på helljuset så funkar blinkern och likaså när det regnar ordentligt, det behöver inte vara varmt. Att det funkar när helljuset är på tyder möjligen på att det är spakrelaterat men jag får inte ihop det med att regn skulle nå in i spaken vars kontaktytor inte är korroderade utan visuellt i prima skick.
#1454970
Exakt MickeM! Utan att jag hunnit läsa ditt svar gjorde jag samma upptäckt av en slump. Jag lade i högerblinkern (skrev fel ovan, det är högern som spökar) och av okänd anledning drog jag i torkarspaken, trots att det inte regnar och då började blinkern funka, lite tveksamt till en börja med så jag nötte på med torkarspaken. När jag stängde av torkarn slocknade blinkern igen, så jag vevade på och nu funkar blinkern även när torkarn är av. Återstår att se om felet kommer tillbaka men det har definitivt en samband. Jag ska förtydliga mitt första inlägg ytterligare med att det inte räckte att slå på helljuset, det var bara när jag använde helljustutan som blinkern funkade, även när helljuset var på. Det verkar alltså som att torkarenheten skickade någon skum signal, som kunde hävas med helljusstutan. Återkommer när jag läst de andra trådarna du hänvisat till.

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]