Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tewo22
#1450824
Jag har sett att det är ett vanligt problem att plasten/kåpan som sitter under bilen i höjd med höger bakdörr saknas, den som ska hålla bränsleslangarna uppe. Finns det något ställe där jag kan köpa ny plast eller är det skroten som gäller?

Hittade på IPD i USA, men jag är inte så intresserad av att betala den stora summan som dom vill ha, inte heller tullen eller tiden för frakt...
#1450895
ja125 skrev: sön 20 jun 2021, 01:18 Ja den släpper ofta efter ett tag. Finns på din Volvo återförsäljare. Såpass vanlig del att de nästan alltid har den i lager.
Hur fäster man den? Är det med muttrar eller klickas den på skruvarna som sitter under?
sicnarf skrev:Jag använde buntband. :-)
Hur fäste du med buntband? Känns nästan som att det kanske fungerar bättre :-D snällare mot plånboken också...
#1502229
Jag hade samma fel. Köpte en ny plastkåpa.
Den satt i kanske ett halvår men har nu börjat lossna igen.

Såg här för länge sen att någon hade satt gängtejp eller vad det var, på skruvarna, för att få plasten att sitta kvar men jag är inte säker.
Någon som har tips?


Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk

#1507279
Uppdaterar tråden för även jag har råkat ut för samma problem.
Ingen som vet artikelnumret på denna kåpa så man kan beställa det online? Eller namnet på den, hittar inget hur mycket jag än söker.
Lösningen med buntband var rätt smidig om det nu håller vill säga kanske får det bli en akutlagning då det är besiktning om en månad.

Sen tycker jag 800kr var lite väl mycket för en bit plast...

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]

Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]