Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1450437
Hejsan! Jag har en S80 från 99 som baklucka, tanklucka och bensinmätare slutat fugera. Alltså att låset till tanklocket ej låser, och att man kan ej öppna bakluckan med den knappen som sitter på bakluckan.
Vi har kollat säkringar till dessa och även till REMen (Rear Electric Modul) och den har även en extra jordpunkt nära sig då vi flyttat batteriet då bilen ska bli en A-traktor.
Vad kan det vara för andra fel?
Tack på förhand!
#1450438
Svårt att sia om men troilgtvis är det den elektriska knappen i handtaget till bagageluckan som är trasig. Tankmätaren kan va hel men på dessa bilar har sladdarna till flottören en tendens att bli ett kabelbrott på precis i kanten på locket. Om jag ska gissa angående tankluckan så är det två saker jag tänker på. Låssprinten av eller solenoiden i låset.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


#1454769
Teori i tre delar...

Antingen så är REM död eller så är det problem med CAN kommunikationen från CEM av någon anledning.

REM sitter på Låghastighets CAN och kan teoretiskt även bli störd av en annan modul på bussen som är felaktig.

Men eftersom problem är centrerade runt REM och inget annat i bilen(?) så tror jag att den är död.

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Köpråd V60 etanol

@AnnaHelena , Både och, har den fått […]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]