Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olovhmsn
#1450103
Tjena! Jag kan börja med att säga att jag själv är usel på bilar. Min Volvo V70 -07 (Diesel automat) började för några veckor sen krångla från ingenstans. Det hela började med att bromsljusen mitt i natten stod på, även fast bilen var avstängd. Bilen varnade för bromsfel (även fast jag inte hade några). Bilen startade även direkt genom att jag bara vred på tändningen. Några dagar senare hade bromsljusen slocknat och bilen fungerade precis som vanligt. Bilen blev under tiden även felsökt utan att det visade något. Jag har alltså kört bilen helt utan krångel i ett par veckor fram tills idag, då bilen igen startade vid bara vrid på tändning och så fungerade heller inte varken blinkers eller vindrutetorkare. Jag stannade och startade bilen på nytt och då funkade det igen. När jag sen kom hem testade jag att koppla ur och i batteriet med resultatet att bilen inte startar alls. Vrider jag på tändningen hörs ett klick och varningslampan ihop med bälteslampan och motorlampan lyser och när jag sen försöker starta händer ingenting förutom ljudet av ett klick. Har rådfrågat folk i min närhet som kan bilar, men utan riktigt svar. Någon här som varit med om liknande eller har några bra teorier om vad det kan röra sig om? Tack på förhand
av LaRy
#1450111
Jag skulle vilja påstå att så skumma fel uppstår bara om du har jordfel. Jag hade tagit reda på alla ställen där det finns anslutningar till jord och kollat att kontakter sitter fast. Sedan har vi de stora jordningarna, batteri - till jord, motor till jord m.m.
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)