Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1445397
Hej ny på forumet men hoppas man kan få hjälp!!

Har nyligen köpt en 2001/v70 som har ett fel som ingen tydligen kan avhjälpa. När jag startar bilen kan den ibland vara helt ''felfri'' och efter ett tag börjar ett meddelande om endera ''EMISSIONS FEL SERVICE ERFORDRAS eller POSITIONSLJUS LAMPA FEL eller BLINKLJUS LAMPA FEL eller AIRBAG SERVICE ERFORDRAS e.t.c'' alla fel existerar inte enligt verkstaden, nu förhåller det sig så att jag skall besiktiga bilen om en vecka, och skulle vilja ha bort dessa felmeddelanden som verkar dyka upp när och hur de vill och ibland inte, så vad jag undrar är; Finns det nå't relä' eller nå't annat elfel som kan göra att detta inträffar. På verkstad har de nu ''nollställt'' bilen när nå't av felen stått,samt gått igenom den och konstaterat att det måste vara nåt med datorn, för bilen i sig är o.k inget av felen den rapporterar existerar. Hjälp,panik??

D9
#1445444
Gick direkt ut till bilen utan några som helst förhoppningar. Böt batteri(trots att det gamla verkade o.k), voil'a, felmeddelandena är borta(i.a.f än så länge).
Tackar så grymt mycket för tipset, konstigt att de inte märkte det på verkstaden bara?

D9 :-D :-)
Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]

@Officefb , Enklast är väl att kö[…]