Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1440861
Tjena! Har nu sökt hela internet om hur man gör det o hittar ingenting. Köpte en s60-03 för ett par veckor sedan, gick skitbra tills för några dagar sedan då kopplingen plötsligt blev slapp de första 10 cm o bitninspunkten hamnade riktigt nära golvet. Jag luftade då kopplingen då jag hittat att detta skulle hjälpa, och det gjorde det en dag eller två. Men sen några dar senare när bilen var kall hände samma sak att kopplingen blir slapp och hamnar långt ner, men när den sedan kommer upp i temp så går den tillbaka till att vara normal igen. Jag tror nu att det är slavcylindern som är boven, kopplingen är bra den slirar inte och beter sig som den ska. Stämmer detta? Och är det någon som utfört detta arbete själv?

Mvh Rasmus
#1440983
Läcker slavcylindern så är det bara att byta. jag bytte en för ett tag sen lite besvärligt men det gick, pelarlyft rekommenderar jag för det är lättare att komma åt allt.
Byte enbart cylindern för kopplingen var bytt tidigare, tog ca 16 timmar att göra det.
#1441023
Jag har inte märkt av något läckage av bromsvätska o det verkar inte som nivån minskar ett dugg, ska prova idag o lägga ut en ren bit kartong under bilen o pumpa kopplingen för o sen vad som händer. Det konstiga är ju också att kopplingen blir slak efter att ha stått över natten, kör jag sen en uppvärmningsrunda så är den som vanligt resten av Dan.
Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara motorn f&o[…]

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]