vjohnj skrev:Mad vad plastsvetsar du?
Nyttar skrapplast från en annan strålkastare om glipan är så stor att det inte går att dra ihop den utan tillsatsmedel.
Jag är inte så noggrann med finish där, jobbar med en justerbar lödkolv, och satsar mest på att skapa fysisk styrka i skarven,
tätar med limmande fogmassa efteråt för säkerhets skuld.
Har man bättre utrustning så är det nog lite lättare att få bättre finish och soliditet i sammanfogningen,
men i det här fallet handlar det mest om att det hänger ihop och är tätad.
Jag kapar självklart inte strålkastaren i två om det går att få tag på nya glas till rätt tid, men om budgeten är smal och glasen inte har stora sprickor på utsidan eller är missfärgade (gula) , så är det i alla fall en möjlighet.
ankan84 skrev:Tänkte jag skulle försöka mig på att polera.
Lägg gärna upp en bild på strålkastarna så det går att se hur illa dom är.
Om polering eller slipning + lack inte ger önskad resultat,
går det alltid att byta glasen/strålkastaren efteråt.
Om du satsar på att lacka glasen medan dom står på bilen, dra plast över
hela bilen, lackdimman lägger sig/fastnar över allt på bilen...
(jag rekommenderar att ta bort dom från bilen)
Dom flesta 2-komponent klarlackar kommer att fastna bra till det slipade glaset.