Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hno12
#1432635
Jag servade bilen hos en mekaniker som sa att han hade bytt ett par glödlampor. Kommer inte ihåg exakt vilka det var. Men när jag körde iväg stod det lampfel: positionsljus.
Min kollega som är utbildad mekaniker kollade samtliga ljus och allt såg bra ut. Ändå kommer meddelandet upp. Förslag på vad man kan/ska göra?

Tack på förhand.
av hno12
#1432725
valln skrev: lör 27 feb 2021, 21:24 Kolla bak, jag tror att det ska vara 3 lampor på varje sida.
Ja jag trodde också det men min kollega, som är nämnd tidigare sa att det tredje på vänster sida är dimbakljuset. Vi kollade där bak och då lyste inte vänster sida på lika många ställen som på höger sida.
av hno12
#1432861
Rejser99 skrev: sön 28 feb 2021, 07:49 Ungefär så ja. Jag har inte råkat ut för det själv men hört av andra att det kan vara värt att kolla på vid dessa problem.
Nu har jag bytt båda där bak. Fortfarande en lysande varningstriangel på ip.
Däremot såg jag att regskyltsbelysningen har 1 fungerande lampa. Kan förmodligen vara det som spökar?

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]