Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo75
#1466030
Fick dock problem efter 1000 mil, gul motorlampa, vevaxeln hade kuggat över efter bytet. Hade inte demonterat svänghjulet på vevaxeln och säkrat att kamremmen låg riktigt. Gör inte det misstaget. Demonteraallt…
av Andis
#1527050
Hej Volvo 75

Hur har det gått fick du ordning på allt igen även fast det kuggat ?

Även jag har gjort byte i höstas på vvt dreven. Kika på Stefan Bergmans video och läste även volvos manualen innan jag våga byta. Finns några steg som Stefan nämner i videon som inte är solklara hur man ska tolka manualen. Men det har fungerat hittils utan några backslag. Jag demonterade dock svänghjulet. Men kräver speciall verktyg jag köpt på Volvo för kunna dra åt det igen utan riskera kamremen får sig en törn.

Låset bakom startmotorn. Märkte du att det låste bara motorn pt ena hållet ? Så blev det för mig. Jag hade hoppats kunna dra svänghjulet med det låset men det gick inte då ville motorn snurra med
av Andis
#1527849
Hej

Intressant. Såg rätt ut men tänkte inte på prova förens på slutet då märkte jag den bara låste åt ett håll. Den bilen har nu gått hela vintern perfekt. Ska fixa vår nästa när vädret tillåter ute mek igen aka jag se om jag lyckas låsa den helt

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]