Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nillsonm
#1431223
Jag har bytt 4 av 5 tändspolar på min volvo v70 02a. Men nu får jag felkoder på Alla tändspolar
och motorlampa lyser men bilen går helt normalt. Kan 1 tändspole ge felkod på alla andra om den är paj eller är de nån sensor sak som jäklas med mig? Eller är de nåt annat? nån som vet?
Tack för svar
av MickeM
#1431457
Och skriv också felkoderna.
"Felkoder på tändspolarna" säger inte så mycket. Det finns mer info i koden.
av Nillsonm
#1432091
Har kollat kablaget till spolarna inget va klämt.

Vi testa dra ut en tändspole för sig och se om de kunde avgöra vilken den gick på eller ej men den gick på alla tändspolar.
Sen testa vi dra åt alla tändstift, dom va spända till 28 klick så vi spände till 30 och radera alla koder igen. nu både låter den bättre och går bättre och ingen lampa tänd än så länge men kommer de tillbaka funderar vi på om de kan va nån kabel som går till alla tändspolar eller nån sensor på vägen som kan va paj (glömt va de heter) 😅
av Libbe
#1432138
Kablarna och kabelstammen till just tändspolarna är helt galet tunna!! Jag vill minnas jag haft samma problems.....?
Och höll på riva mig flintskallig på dessa Tändspolar/Stift......åh hela skiten.
Kablarna blir ju med åren och sen torkar.............

Efter mkt letande......Hittade jag ett kabelbrott i kabelstammen. Där var problemet! -Bilen gick hur bra som helst efter åtgärd.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]