- mån 29 mar 2021, 02:23
#1438262
@jiha1968
Jag gjorde om hela *Proceduren igen!!
-0 På vevaxeln. (Tolk)
-0 På Kamaxlarna. (Tolk)
-Nollade Remhjulen på VVT:n ( i mitten av justeringen)
-Vred till VVT rullarna
-Hängde på Kamrem
-Justera spännrullen
-Plocka av Tolkar
-Drog runt vevaxeln ett par varv.......Ua
-@@ Kollade L-massemätaren......Ua
-@@ Kollade ALLA kontaktstycken.......( Lite kontaktspray......
-@@ Bytte alla *Tändspolar....... Slängde Feltemas som satt där åt hel....te
-Plockade ihop allt i den vanliga ordningen.........
-Satte mig i bilen,Tändningsläge2* Raderade eventuella felkoder.................
Startade upp bilen....och den Och den lät normalt Och den fick stå på tomgång en kvart ca......åh få lite arbetstemp!
Det var dags för den vanliga testrundan!
Drog ut på E4 och belastade den med lite "Blyfot" på påfartssträckan Hör och häpna till min förvåning! Den gick hela varvtalsregistret UTAN några "Ryck" eller ojämn gång? Ibland blir man "Happy" Och den går som den ska!!!!! Den blev riktigt pigg än tidigare test rundor.
Jag läste felkoder för nyfikenhetens skull när jag kom hem.
Och får då! ECM BOSCH ME7 - ENGINE CONTROL MODULE, ME7
warning
0x643A
Kamaxelposition, insug
warning
0x510F
Hastighetssignal
Problemet från början som var "Kamaxelposition Avgas" ? Har nu blivit "Kamaxelposition insug?? WTF?
¤ Nu vet jag inte om det kan vara solenioden på insugsidan? Som krånglar? För den har jag inte bytt!
-Jag tror jag åker motorcykel året runt!
Den funkar iaf.........
Jag gjorde om hela *Proceduren igen!!
-0 På vevaxeln. (Tolk)
-0 På Kamaxlarna. (Tolk)
-Nollade Remhjulen på VVT:n ( i mitten av justeringen)
-Vred till VVT rullarna
-Hängde på Kamrem
-Justera spännrullen
-Plocka av Tolkar
-Drog runt vevaxeln ett par varv.......Ua
-@@ Kollade L-massemätaren......Ua
-@@ Kollade ALLA kontaktstycken.......( Lite kontaktspray......
-@@ Bytte alla *Tändspolar....... Slängde Feltemas som satt där åt hel....te
-Plockade ihop allt i den vanliga ordningen.........
-Satte mig i bilen,Tändningsläge2* Raderade eventuella felkoder.................
Startade upp bilen....och den Och den lät normalt Och den fick stå på tomgång en kvart ca......åh få lite arbetstemp!
Det var dags för den vanliga testrundan!
Drog ut på E4 och belastade den med lite "Blyfot" på påfartssträckan Hör och häpna till min förvåning! Den gick hela varvtalsregistret UTAN några "Ryck" eller ojämn gång? Ibland blir man "Happy" Och den går som den ska!!!!! Den blev riktigt pigg än tidigare test rundor.
Jag läste felkoder för nyfikenhetens skull när jag kom hem.
Och får då! ECM BOSCH ME7 - ENGINE CONTROL MODULE, ME7
warning
0x643A
Kamaxelposition, insug
warning
0x510F
Hastighetssignal
Problemet från början som var "Kamaxelposition Avgas" ? Har nu blivit "Kamaxelposition insug?? WTF?
¤ Nu vet jag inte om det kan vara solenioden på insugsidan? Som krånglar? För den har jag inte bytt!
-Jag tror jag åker motorcykel året runt!
Den funkar iaf.........