Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
#1416638
KnotVillage skrev: Ska man följa Volvo och hur länge dom står för saker så är det ju 2 år och 12000 mil.
Visste inte att det finns en milbegränsning också för Volvos garantiåtagande... Tack...
KnotVillage skrev: Dom säger ju med andra ord att efter dom milen kan motorn rasa och det är bara gilla läget.
inte riktigt... men du får själv stå för fiolerna (tillsammans med eventuellt försäkringsbolag) eftersom du köpt bilen så billigt... ;-)
av panth0n
#1416863
Kan förstå bytet om man nu har kvar bilen kanske runt närmre 25 tusen, men annars gör man ju bara jobbet för nästa ägare.
Ja indirekt gör man det, eller så bryr man sig om sin bil lite extra och gör sådana byten för att förhindra slitage osv och behåller bilen längre.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1417035
Ska man resonera att det är onödigt kan man ju skita i serva bilen oxå. Jag tänker inte på nästa ägare ska tjäna på jag fixar saker utan att jag vill ha bilen fräsch och förebygga problem. Tål inte lådan en spolning är den redan dålig innan. Tack för mig :-D
av KnotVillage
#1417136
Nexus skrev: tis 08 dec 2020, 02:37 Ska man resonera att det är onödigt kan man ju skita i serva bilen oxå. Jag tänker inte på nästa ägare ska tjäna på jag fixar saker utan att jag vill ha bilen fräsch och förebygga problem. Tål inte lådan en spolning är den redan dålig innan. Tack för mig :-D
Men skillnad på saker som tillverkaren har satt en bestämd sträcka på. Klart man servar i förebyggande syfte men man måste ju lite på tillverkaren. Byter du motorolja efter 500 mil oxå även fast det ska klara 3000 mil?
Användarvisningsbild
av Nexus
#1417169
Max 1500 mil eller 1 år sen byter jag olja. De med långa intervaller skapar bara problem. Kolla på Audi mfl ....
Användarvisningsbild
av DaveS60
#1417367
panth0n skrev: mån 07 dec 2020, 07:48
Kan förstå bytet om man nu har kvar bilen kanske runt närmre 25 tusen, men annars gör man ju bara jobbet för nästa ägare.
Ja indirekt gör man det, eller så bryr man sig om sin bil lite extra och gör sådana byten för att förhindra slitage osv och behåller bilen längre.
Precis så jag känner då jag tänker behålla pärlan minst 5 år till :-D

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]