Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FörgasarJäkul
#1415591
Volvo s80 -01

Allt började med att tomgången gjorde som den ville, det visade sig vara mitt spjällhus (Magnetti Marelli) jag bytte till ett nyare och gjorde en ETM Reaload, bilens tomgång svajar fortfarande men mekanikern på volvo har ingen aning, vida visar inga felkoder. :bored:

Vad kan de vara?
av MickeM
#1415712
Det är ju ingen jättehögoddsare att du lyckats få tag i ett "nytt" med samma fel.
Man ska ha en ganska stor skopa tur med begagnade spjäll, eftersom spjällen är så vanlig felkälla.
av KnotVillage
#1415735
Har lite av samma fel. Ingen tomgång men det går att hålla liv i den om man pumpar med gasen. Min har gått 38000, ända felkoden den nämnde var laddtrycksgivaren vilket jag bytt. Kollar man vida så rör sig spjället som det ska när man trycker på gasen men är det defekt kanske det stänger helt när man startar bilen.
av KnotVillage
#1416124
Jag har en annan tråd där jag tar upp att jag inte har någon tomgång. Rycker jag LMM så går den men står och slår mellan typ 900-1300rpm. Då kanske det inte är något fel på gasspjället ändå.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen