Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1412843
Har en V70 -06 med automatisk avbländning på backspeln där glaset har spruckit rejält och skulle behöva bytas.
Har bara läst om att man måste lämna in bilen för byte av inre backspegel med automatisk avbländning på en V70 och det kalaset går ju på över 8000kr...

Men hittade nyss ett foruminlägg på ett annat forum med folk som ordnat egen automatisk avbländnings spegel när dom har Manuel avbländning och det fungerade utan problem.

Såg även detta youtubeklipp där dom gjort just detta


Så undrar nu, är det någon som bytt sin spegel och det fungerar rakt av med en begagnad?

Mitt spegelglas är helt sprucket och jag behöver därför byta, men känner inte för att lägga 4500kr på en ny spegel och lägger absolut inte 8000kr för ny spegel inkl jobb.
#1413222
Stopp nu!
En automatiskt avbländningsbar innerbackspegel är väl integrerad med UEM.
Jag är tämligen säker.

UEM är INTE plug and play från en annan bil!

Eftersom backspegeln och UEM är ett och samma är priset därefter.
Kanske att någon forummedlem kan "lägga in" en annan UEM i systemet.
Det räcker inte med att ha VIDA.
#1413231
Vojje skrev: sön 15 nov 2020, 21:30
Grillen skrev:Så det är inte bara att byta backspegeln rakt av?
Är det automatisk avbländning som skiljer dom 2, eller är det något annat?
jo, det är bara att byta rakt av
förmodligen, har inte hört att det finns elektrisk justering på dessa från Volvo...
Nej, det är inte bara att byta rakt av. Har du otur så låser sig immobilizern.
#1413433
Vojje skrev:så här ungefär...



rakt av, typ... ;-)
Tackar, den där videon gjorde det hela solklart då jag inte riktigt visste hur jag skulle få lös allt innan.

Men jäklar vilket omständigt jobb han gjorde? Jag bände lös frontsargen när backspegeln satt kvar i bilen, och tog lös gröna kontakten så var det ju bara ta ur spegeln med kretskortet. Man behöver ju absolut inte plocka ned halva taket och ta lös hela spegeln ;)

Såhär ser det ut i bilen just nu i väntan på spegel från skroten

http://www.laddy.se/visa-bild/926/

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]