Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SebastianJ
#1404751
Hej. Har en S60 2.4 140 2002 som gått 18000 mil.

Har fått något elfel på bilen, de började med en varning för bromsfel och att jag skulle stanna omedelbart, sedan slockna hela instrumentet. Instrumentet fungerar igen nu men nu varnar den för att airbag behöver service.

Utöver detta så fungerar inte kupébelysningen förutom den på golvet som lyser konstant även när bilen är låst (har fått plocka av batteriet nu över natten), när man slår på helljus går de igång men de tänds inte på instrumentpanelen samt att centrallåset fungerar inte via nyckeln.


De jag har gjort är:
- Plockat av batteripolerna en längre tid
- Gjort rent de jordanslutningar som jag hittat i bagage samt under motorhuv (de såg bra ut, dutta på lite 5-56 och montera tillbaka)
- Kollat samtliga säkringar

Har inte möjlighet att kolla några felkoder själv. Någon som har några idéer eller är de bara direkt till verkstan som gäller? :x
#1404790
Du kan har fler fel men ett säkert fel har du och det är kall lödningar i instrument panelen. Finns firmor som man kan lämna in den och få en lagad av dem eller så kan man löda om kondingar själv. En utbytes enhet kostar runt 2500-.3000 tror volvo tar 8k för ny. Så att den dör och aibag lampan lyser beror till 99.9 procent säkerhet på den. Det andra felet har jag ingen aning om men det är väll inte akut kanske

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]