Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1406331
När det vibrerar måste jag stanna ska tilläggas och sedan kan det börja vibrera efter 1 mil till att det tar en vecka tills det är dags igen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1406333
GLIZ skrev:När det vibrerar måste jag stanna ska tilläggas och sedan kan det börja vibrera efter 1 mil till att det tar en vecka tills det är dags igen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Skulle monterat polyuretanplupparna i dag men han inte med det. Får göra det nästa vecka när det blir uppehåll i regnet igen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Erik Å
#1406340
GLIZ skrev: fre 09 okt 2020, 19:20 När det vibrerar måste jag stanna ska tilläggas och sedan kan det börja vibrera efter 1 mil till att det tar en vecka tills det är dags igen.
Så där uppträdde senaste knuthaveriet på min bil, det började vibrera svagt efter några mils körning och blev värre och värre tills man inte vågade köra längre. Men lät man bilen stå en halvtimme och svalna så gick den fint igen. Visade sig att knuten höll på att skära ihop, det blev antagligen värre när den blev varm..
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1406342
Erik Å skrev:
GLIZ skrev: fre 09 okt 2020, 19:20 När det vibrerar måste jag stanna ska tilläggas och sedan kan det börja vibrera efter 1 mil till att det tar en vecka tills det är dags igen.
Så där uppträdde senaste knuthaveriet på min bil, det började vibrera svagt efter några mils körning och blev värre och värre tills man inte vågade köra längre. Men lät man bilen stå en halvtimme och svalna så gick den fint igen. Visade sig att knuten höll på att skära ihop, det blev antagligen värre när den blev varm..
Aha!

Det räcker att stanna och sedan köra direkt igen. Får kolla upp det lite extra.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1406343
Grejen är den att det inte käns i ratten. Gjorde det inte det för dig? Tycker att det borde kännas i ratten när knuten håller på att ge sig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1406347
Erik Å skrev:Bara en liten aning, sen började hela bilens framände att skutta fram..
Hela bilen rister som om den "fryser". Snart besiktning så det måste lösas.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1406348
GLIZ skrev:
Erik Å skrev:Bara en liten aning, sen började hela bilens framände att skutta fram..
Hela bilen rister som om den "fryser". Snart besiktning så det måste lösas.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Har gått dryga 42000 och vill se 50000, för skoj skull.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Erik Å
#1406350
52500 på V70 mk 1, tänkte att den borde kunna gå 100 om den får lite kärlek (och reservdelar) :-)
Senast redigerad av 2 Erik Å, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1406351
Ja har man fått upp farten är det bara att rulla på.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]