Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anette62
#1402649
Nu har jag kommit på att det sitter ett larm i min bil och skulle vilja ha det igång (ibland). Antar att säkringen är urplockad och behöver nu få veta vilken säkring det är ? :-/
#1402652
Kan även vara batteriet i sirenen, de brukar ge sig efter dessa år. I alla fall på V70n och S80, kanske fler.

Vad har du ens för bil och årsmodell, och står det inte alls i manualen?
#1402665
Blir lite fundersam efter ditt inlägg.
Ditt larm blir alltid aktiverar om du använder fjärrisen,
så det kan inte avaktiveras på annat sätt än att du låser med nyckeln, eller ta bort programvaran via Volvo ÅF.
Säkringen sitter på sidan av instrumentbrädan på vänster sida. Kan vara säkring 26 eller 28, syns om du titta på insidan av locket.
Men som tidigare sagts så brukar sirenen tystna efter ca 10 år eller så....batteriet i sirenen som tröttnat och oftast förstört kretskortet i sirenen.
Men har du tur så kan du ju ta ur batteriet i sirenen o köra utan detta, på min 2003a så kör jag utan batteriet i sirenen nu sedan 5 år, allt funkar och sirenen ljuder när larmet går.
Blinkar din Diod vid låsning med fjärrisen?
Du skrev att du använder det ibland?
Hur då?
#1402669
Det var mycket information, ska försöka reda ut vad som är vad. Och jag skrev att jag vill kunna använda larmet ibland, inte att jag använder det. Börjar med att titta på säkringar, kanske är det ingen säkring på plats. Jag vet att vissa kopplar ur larmet så... Hoppas det är så enkelt :nerd:
#1402688
Har du nån säkring plockare? ser ut som en liten klädnypa brukar ofta sitta bredvid säkringarna eller i locket.
Jag är rätt säker på att han menar blinkdioden uppe på brädan.

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]