Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tybbe
#1396105
Hej har bara en liten enkel fråga kan man har bra komp på alla burkar och ändå ha tex dåliga kolvringar eller dålig kolv eller något annat lite alvarligare problem i motorn???
av SubMarine
#1396135
Du skulle kunna ha en dålig oljeskrapring men okej konpressionsringar och då ha bra kompression i motorn men hög oljeförbrukning.
av Tybbe
#1396626
Hej bilen drog ganska mycket olja och soppa före renoveringen av toppen nu drar den väldigt lite olja och soppa. Men verkstaden säger att det är bra kompresion på alla burkar och inte någon felkod men det kan vara mycket annat som gör att den inte går som den ska. Eller vad tror ni om detta och har även fått ganska mycket avgassmällar från avgassystem när jag växlar upp och även vid motorbroms?????
av SubMarine
#1396674
Vad är felsymptomen förutom att smäller lite när du motorbromsar?
av Tybbe
#1396739
Hej jag har också en hel del avgassmällar när jag växlar upp och även ned men den går hyfsat fint i stan men vid motorvägsfart så går den lite ryckigt och nervöst. Och den rycker till och tvekar en del vid gaspådrag på högre växel vid motorvägsfart. Jag tror att dom har missat något vid renoveringen av toppen eller så har det kommit till nya symtom eller vad tror ni om detta v70 t5 06
av frippe64
#1396818
Tybbe skrev: sön 16 aug 2020, 14:00 Hej jag har också en hel del avgassmällar när jag växlar upp och även ned men den går hyfsat fint i stan men vid motorvägsfart så går den lite ryckigt och nervöst. Och den rycker till och tvekar en del vid gaspådrag på högre växel vid motorvägsfart. Jag tror att dom har missat något vid renoveringen av toppen eller så har det kommit till nya symtom eller vad tror ni om detta v70 t5 06
Jag tror fortfarande det jag svarade i en annan av alla dina trådar om detta problem.
Tveksamt om problemet kommer att lösas genom att du startar nya trådar.
av eddar
#1397037
. . kanske en tann fel på camremmen (?)
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]