Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Villiamv70
#1395863
Hej! Har ett problem med min ccm troligtvis. Får ingen värme i kupén. Har kollat värmepaketet och allt verkar lira som det ska dock har jag märkt att det är relativt dåligt flås i fläkten samt att vilken inställning jag än trycker på så är det samma, vill jag ha defroster strömmar lika mycket luft på alla utblås som när jag ställer att jag vill ha luften nere vid fötterna. Troligtvis rör sig inte spjällen men konstigt om alla spjäll gått sönder samtidigt? Kan felet ligga i ccm enheten? Någon som har något tips? Kan även tillägga att när jag startar bilen kommer något pysande ljud 10-15 sekunder vid bilens start innan det sen försvinner
Lite drygt att inte ha varken värme eller förmåga att ställa på defrostern då det är väldigt dåligt flås så lite svårt att se på immiga morgonar

Mvh Villiam
Användarvisningsbild
av drlecter
#1395953
Hade själv lite problem med att spjällen inte ville reglera som tänkt. V70 -04 var det. Jag körde då en kalibrering av spjällen med Vida. Sedan funkade det perfekt. Så det hade jag börjat med att testa.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av Villiamv70
#1396010
drlecter skrev: tis 11 aug 2020, 08:09 Hade själv lite problem med att spjällen inte ville reglera som tänkt. V70 -04 var det. Jag körde då en kalibrering av spjällen med Vida. Sedan funkade det perfekt. Så det hade jag börjat med att testa.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Gick det att ställa dina spjäll på något sätt? Mina är fast i ett och samma läge
Mvh
av Villiamv70
#1396011
halvgute57 skrev: tis 11 aug 2020, 09:43 Villiamv70 när du kopplar in batteriet igen MÅSTE du ha nyckeln i tändläge!!
Detta för att undvika att CCM pajar.
Misstänker att det är det som hänt då jag fixat med stereo och dragit kablar, kan det lösa sig om man byter ccm och sedan installerar den o gör det rätt eller måste den programeras in på något sätt/ kalibrering?
Mvh
av Villiamv70
#1396035
halvgute57 skrev: tis 11 aug 2020, 13:44 Du måste ha samma artikelnummer och den måste döpas in i bilen (DIM omladdning).
Hittade en med annan kod och provade, dock var den helt stendöd, tänker om det är att det är fel nummer eller är en med samma nummer också helt död tills man döper in den i bilen?
Mvh
Användarvisningsbild
av johnnype
#1396046
Jag har ju gjort ett program som låter dig läsa ut din befintliga CCM och programmera in en ny (begagnad).

PC och egen DiCE krävs

(EDIT, skrev fel..)

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]