Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svrsimon
#1395520
Hej.
Idag när jag låste upp bilen så går det inte öppna förardörren, inte inne eller utifrån.
Låset rör sig upp och ner (piggen).
Alla andra dörrar funkar, centrallås funkar liksom låscylinder.
Har nån tips eller själv haft felet?
Mvh Simon
av MickeM
#1395524
Om du låser upp manuellt med nyckel då?
av Svrsimon
#1395609
Låset rör sig med nyckeln med. Men den mekanism som får haken o släppa från bygeln i dörrgången verkar inte påverkas.

Mvh
Användarvisningsbild
av Clodwig
#1395610
Hej. Hur har du det med batterispänningen? Jag råkade ut för samma sak för ett par år sedan, fast i passagerardörren och det löste sig med ett nytt batteri.
av MickeM
#1395625
Svrsimon skrev: sön 09 aug 2020, 08:03 Låset rör sig med nyckeln med. Men den mekanism som får haken o släppa från bygeln i dörrgången verkar inte påverkas.

Mvh
Mekaniskt fel alltså.
Tyvärr innebär det nog att dörrsidan måste loss och försöka öppna inne vid låset.
Kul? Nej.
Får man bort dörrsidan hel?
Kanske.
av Svrsimon
#1395626
Micke.
Jag har nog insett att det blir en bättre beg dörrsida och ny kista. Inget emot låset, men hade varit lite roligare o sluppit slita sönder dörrsidan.
En bekant på en volvo verkstad hade haft en v50 inne med likadant fel på en bakdörr.
Efter massor av försök med låsa/låsa upp så gick det plötsligt. Ska prova o låta bilen vara strömlöst länge nu.
Återkopplar om jag kommer ihåg när en lösning skett.
Tack för era tips.
Mvh
av Svrsimon
#1402538
Uppdatering.
Fick loss dörrsidan hel, byta några clips bara . Sen fick jag inte upp låset, visste inte vart man skulle peta. Men sökte på Google "Robert diy " tror jag han hette visade exakt vart där. Testa men gick inte endå. Så lät nyckel sitta i tändningslåset och tryckte på dll knappen så de går att öppna inifrån när bilen e låst. Då gick det hur fint som helst med mejseln.
Nu väntar byte av kistan, den som sitter har funkat efter att jag fick upp dörren.
Mvh Simon
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]